Aanpassing openingsuren Corona virus

Corona – updates

Beste klant,

Hieronder kunt u een overzicht terugvinden van de door ons voorziene veiligheidsmaatregelen en aangepaste openingsuren. We volgende de evoluties nauw op en passen dit bericht aan waar nodig!

Last update: 17/03/2020 – 15u00

Dienstverlening en openingsuren per vestiging:

Oostende Renault:

Receptie en mechaniek: geopend ma-do van 8u-12u en 13u-17u, vrijdag van 8u-12u en 13u-17u.
Verkoop: geopend ma-vr van 9u-12u en 13u-18u30

Zaterdag én zondag is deze vestiging volledig gesloten.

Oostende Tersteene:

Receptie en mechaniek: geopend ma-vr van 8:30u-12:30u en 13u-17u,

Verkoop: geopend ma-vr van 9u-12:30u en 14u-18u

Zaterdag én zondag is deze vestiging volledig gesloten.

Bredene:

Receptie en mechaniek en verkoop : geopend ma-vr van 9u-12u en 13:30 u-18u, maandagmorgen gesloten

Zaterdag én zondag is deze vestiging volledig gesloten.

Veiligheidsvoorschriften

  • Het welzijn van onze werknemers staat centraal. Werknemers die van thuis kunnen werken, doen dit. Voor werknemers waar dit niet mogelijk is, controleren we de gezondheid op de voet. Al onze vestigingen zijn uitgerust met lichaamstemperatuur meters en voorschriften rond handhygiëne.
  • We zorgen er voor dat onze werknemers op een veilige afstand van elkaar kunnen werken.
  • Klanten wordt  gevraagd voldoende afstand te houden en dit te respecteren.
  • Bij het afleveren van nieuwe wagens, zal de uitleg beperkt worden tot het hoogst noodzakelijk. Het instructieboekje zorgt ervoor dat de klant zijn wagen beter leert kennen en telefonisch kunnen ook vele functies nog even uitgelegd worden. Op een later, voor ieders gezondheid, beter tijdstip; kan er een afspraak gemaakt worden voor extra uitleg van het nieuwe voertuig.
  • We wassen onze handen met grote regelmaat.
  • In onze werkplaatsen voorzien we stoel-, stuur- en pookhoezen.
  • We raden aan te betalen via Bancontact.
  • Toiletten en wachtruimtes voor klanten worden extra proper gehouden
  • We nemen te allen tijde de geldende hygiëneregels in acht.

Wat kan online

  • aanvraag brochure nieuwe wagen
  • aanvraag testrit  nieuwe wagen (opgelet, bij een testrit zal de verkoper u niet vergezellen en de route beperkt houden)
  • aanvraag offerte nieuwe wagen
  • afspraak maken voor onderhoud
  • info vragen over een tweedehands- of directiewagen
  • algemene info vragen aan één van onze medewerkers

KLIK voor informatie/afspraak

Uw vraag wordt naar de juiste dienst doorgestuurd en u krijgt zo snel mogelijk een correct antwoord.

 

Zorg goed voor elkaar en neem de veiligheidsvoorschriften ten harte! Enkel op deze manier kunnen we het virus afremmen en uiteindelijk stoppen! #flattenthecurve

 

Maatregelen Coronavirus

coronavirus

Beste klanten,

 

door de recente ontwikkelingen in verband met het Corona virus, worden wij gedwongen maatregelingen te volgen opgelegd door de nationale regering .

Dit houdt in dat wij de weekends gesloten zijn tot 3 april.

 

Wees gerust, wij nemen de nodige maatregelen, wassen en ontsmetten onze handen veelvuldig.😊

Hoor je bij de risico groep, geraak je moeilijk bij ons, treur niet maar neem contact op en dan overlopen we samen wat mogelijk is .

Team Renault Minute

daciacenter@gmail.com
059 33 33 11

Goedkoopste auto om mee te rijden? Dacia Logan natuurlijk

dacia logan 2020

Op het Autosalon met expert Mark Pecqueur: “Ga je voor goedkoop? Dan is er maar één keuze. En ik rijd er zelf ook mee”

Het was opnieuw gezellig druk op het Autosalon dinsdag. Dat moet ontmoedigend zijn voor wie hoopt dat we zo stilaan wat minder auto’s gaan kopen wegens speed pedelecs en klimaatzorgen. Maar welke auto willen we dan? Wij trokken met bekend auto-expert Mark Pecqueur naar de Heizelpaleizen. “Ga je voor goedkoop? Dan is er maar één keuze”, zegt hij. “En ik rijd er zelf ook mee.”

Mark Pecqueur is consultant en docent autotechnologie aan de Thomas Morehogeschool. Op het Autosalon houdt hij dag na dag lezingen, hij schuimt congressen af in binnen- en buitenland en hij reist geregeld naar China. “Daar zijn ze goed bezig.”

Met wat voor auto rijdt hij zelf, vraag ik hem als we net de peperdure ‘dream cars’ hebben bewonderd en uitvoerig over hybrides, waterstof, aardgas en batterijen hebben gesproken. “Een Dacia Logan op lpg”, zegt hij. “Kostte toen net geen 7.000 euro, de installatie van de gastank iets van een 1.500 euro en nu rijd ik honderd kilometer voor 3,5 euro. Met een tank van 120 liter haal ik 1.500 kilometer. En ik heb 10% minder CO2-uitstoot dan een benzinewagen. Ik hoor mensen altijd maar discussiëren over wat nu de goedkopere oplossing is. Wel, goedkoper dan dit kan echt niet.”

Klik hier voor meer: 

 

admin Autowereld

Hybride Dacia binnenkort?

elektrische dacia toekomst

Populairste Renaults nu als hybride

Renault gebruikt het Autosalon van Brussel voor de introductie van hybrides van twee van z’n populairste modellen: de Captur en de Clio.

Op beide modellen prijkt het labeltje E-Tech. Want dat doen automerken graag: namen verzinnen. De technologie is nochtans niet voor beide versies gelijk. De Clio is een conventionele hybride. De Captur kweekt ook een stekker en kan tot 50km louter op elektriciteit afleggen.

Renault Clio E-Tech

Beide versies starten met een 1,6l benzinemotor die speciaal voor dit gebruik aangepast werd. In de Clio zit voorts een 1,2kWh kleine accu en een elektromotor die best veel voor z’n rekening kan nemen. De Fransen claimen dat de Clio altijd elektrisch start en dat je in stadsverkeer wel tot 80% van de tijd elektrisch kan rijden. Z’n verbruik zou ten aanzien van een conventionele Clio met gelijkaardig vermogen (hij heeft 140pk) met 40% beperkt worden. Volgens de WLTP-cyclus komt er niet meer dan 40g/km uit de uitlaat.

Renault Captur E-Tech plug-in

Bij de nieuwe Renault Captur zit onder de koffervloer een grotere, 9,8kWh, accu die in het totaal twee elektromotoren van vermogen voorziet. Hij heeft dan ook wat meer macht – tot 160pk. Een erg ingewikkelde versnellingsbak zonder koppeling zorgt dat de drie krachtbronnen optimaal met elkaar samenwerken. En omdat hij louter op elektriciteit meer dan 50km ver raakt, is hij op papier erg zuinig: 1,5l/100km en ongeveer 34g/km CO2-afgifte.

Is er al een prijs?

Over de andere prestaties of de kostprijs van de kakelverse zuinigheidswonders, zegt Renault nog niets.

Link: Klik hier voor meer informatie

admin Autowereld

Nog twee jaar wachten op elektrische Dacia

elektrische dacia toekomst

Bij Dacia moet je zijn om waar voor je geld te krijgen. Er wordt wel eens smalend over gedaan, maar bij Auto55.be weten we de betaalbare kwaliteiten van de modellen vaker wel dan niet te appreciëren. De klant doet dat ook. Op iets meer dan een decennium werd Dacia een vaste waarde in West-Europa. Onvoorzien, want de Dacia Logan die de revival van het Roemeense merk inzette, beoogde andere markten. Maar moederhuis Renault had snel in de smiezen dat er ook in het rijkere deel van Europa klanten waren die eenvoudigweg zonder al te veel poespas van A naar B wilden. De rest, zoals men zegt, is geschiedenis.

Verouderd of beproefd?

Dacia’s scherpe prijs komt niet alleen van een zorgvuldig geselecteerde uitrusting – zonder veel frivoliteiten. Een slimme vormgeving speelt een belangrijke rol. Toch wordt het merk vooral gedragen door technologie die bij Renault reeds is afgeschreven. Je zou verouderd kunnen zeggen. Beproefd, kan je echter ook stellen.

Hoe haalt Dacia straks de uitstootdoelstellingen

Die filosofie die een aantrekkelijke prijs garandeert, heeft evenwel ook als consequentie dat Dacia geen voorvechter van nieuwe technologie is. Voorlopig hoeft dat geen nijpend probleem te zijn. De Frans-Japanse alliantie heeft enkele elektrische modellen in de catalogus – de Nissan Leaf en afgelopen jaar gelanceerde nieuwe Renault Zoe voorop. Daarmee haalt ze misschien wel de uitstootdoelstelling van Europa: een vlootgemiddelde van 95g/CO2/km voor 2020. Dacia kan daarvan profiteren.

Elektrisch is een must

Toch is slechts een kwestie van tijd eer ook Dacia zal moeten elektrificeren. Hetzij gedeeltelijk (hybride of stekkerhybride), hetzij geheel (een elektrische auto). Dacia zal naar alle waarschijnlijk voor het tweede opteren. Philippe Buros, de man die de koers bepaald voor Renault in Europa, liet in een interview met Autonews Europe verstaan dat een elektrische telg er bij het budgetmerk over “twee tot drie jaar” aankomt.

Een elektrische Dacia voor minder dan 10.000 euro

Ook een elektrische Dacia zou in de catalogus moeten verschijnen voor minder dan 10.000 euro. Aanzienlijk minder dan een vergelijkbare Renault momenteel kost. Tegelijk is het minder onwaarschijnlijk dan he top het eerste zich lijkt. In China biedt Renault immers al de elektrische K-ZE (foto) aan voor aanzienlijk minder dan dat bedrag. En het is naar alle waarschijnlijkheid dat model dat in de coulissen wordt klaargestoomd voor een Europese carrière. Of de prijs dan ook de accu omvat, of de accu (zoals ook bij de Zoe mogelijk is) nog apart gehuurd zal moeten worden, is nog een open vraag.

 

Link naar Auto55

Autosalon 2020

logo salon

The place to be:
de Brussels Motor Show

Een nieuwe wagen of motor op het oog? Op zoek naar nieuwe mobiliteitsoplossingen? Of gewoon dromen en beleven? Dan loont een bezoek aan de 98ste editie van de Brussels Motor Show voor auto’s, motoren en nieuwe mobiliteitsmiddelen, absoluut de moeite.

Van 10 tot 19 januari 2020 is Brussels Expo met 100.000 m2 de grootste showroom van het land! In tegenstelling tot de andere internationale autosalons zijn in Brussel alle automerken van de Europese markt aanwezig. Je profiteert opnieuw van uitzonderlijke condities en je krijgt er antwoord op al je mobiliteitsvragen.

Meer info over het autosalon?
 
admin Autowereld

Autokeuring vanaf 1 december veel strenger

Een aantal gebreken aan lichten, richtingaanwijzers en reflectoren die tot op heden hooguit aanleiding gaven tot een opmerking op het keuringsattest, zullen vanaf 1 december aanleiding geven tot een afkeuring van de auto. Factoren die vroeger niet in overweging werden genomen zullen dan weer aanleiding geven tot een opmerking en moeten hersteld worden zonder herkeuring.

Strengere Europese norm

De Vlaamse keuringscentra zetten met de verstrenging een Europese norm om in de praktijk. Aan de huidige keuring van dim- en grootlichten, waarbij de afstelling met spiegels wordt gecontroleerd en de werking van de stand- en dagrijlichten, kop- en staartlichten mistlichten, richtingaanwijzers wordt nagegaan, wijzigt niet. Afwijkingen daar kunnen nog steeds tot een afkeuring leiden. Voortaan zal je auto echter ook afgekeurd worden op het ogenblik dat de verklikker van de grootlichtkoplampen op het dashboard niet werk, de mistlichten niet correct geschakeld zijn, de waarschuwingsfunctie van de knipperlichten (beter bekend als ‘vier pinkers’) het niet doet of er wat schort met de nummerplaatverlichting.

Redenen om een auto af te keuren

s er wat mis met de controlelampjes op het dashboard voor de richingaanwijzers, de waarschuwingsknipperlichtfunctie of wanneer de richtingaanwijzers te snel of te traag knipperen, dan zal dat voortaan tot een opmerking leiden.

Kersvers Minister van Mobiliteit, eerder ook al in het nieuws omdat ze wil dat navigatiesystemen scholen en sportclubs vermijden, Lydia Peeters (Open VLD) voorziet wel in een overgangsperiode van één jaar. Bij een vorige verstrenging van de normen voor schade aan voorruiten bleken de Vlaamse keuringscentra – die onafhankelijke, winstgedreven bedrijven zijn – té gretig auto’s af te keuren. Ze werden toen teruggefloten. Nu belooft de overheid dat bestuurders tot 30 november 2020 de kans krijgen om de gebreken te herstellen zonder extra keuringskosten.

 

Bron: Auto 55 15 november 2019